فضاهای کار اشتراکی با در اختیار قرار دادن خدمات گوناگون از جمله دفتر کار، اینترنت، اتاق جلسات و … این فرصت را برای کارآفرینان و علاقه‌مندان به حوزه کسب‌وکار فراهم می‌کنند تا بتوانند با صرف هزینه‌های کمتر فعالیت کاری خودشان را شروع کنند. به علاوه، امکان شبکه‌سازی در این فضاها به دلیل حضور مدیران و کارآفرینان در حوزه‌های مختلف راحت‌تر و سریع‌تر انجام خواهد گرفت. در کشور ایران نیز فضاهای کار اشتراکی متعددی شکل گرفته‌اند که از جمله می‌توان به فضای کار اشتراکی سروکورپ اشاره کرد.

سروکورپ یک شرکت استرالیایی ارائه‌دهنده خدمات دفاتر کار اشتراکی و اختصاصی است که حدود ۴۲ سال پیش در سال ۱۹۷۸ میلادی توسط آلفرد مفرج (مدیر عامل شرکت) در شهر سیدنی تأسیس شد. این شرکت در سال ۱۳۹۵ (حدود چهار سال پیش) وارد ایران شد. در حال حاضر برج کیان از جمله فضای کاری اشتراکی این شرکت در ایران است.

داستان شکل‌گیری فضای کار اشتراکی سروکورپ

آقای مفرج علاقه فراوانی به داشتن یک دفتر کار در یک برج معروفی به نام MLC در شهر سیدنی داشت، اما به دلیل بالا بودن هزینه آن، اقدام به اجاره یک اتاق کوچک از یکی از دوستان خود کرد. به دلیل بزرگ بودن مکان موردنظر تصمیم گرفت که بخشی از آن را به شخص دیگری اجاره دهد. پس از اینکه با استقبال افراد برای حضور در یک فضای کار اشتراکی مواجه شد، تصمیم گرفت که این کار خود را گسترش دهد. به طوری که در حال حاضر در ۱۶۰ نقطه جهان از جمله ایران شعبه دارد.

خدمات اصلی فضای کار اشتراکی سروکورپ

خدمات اصلی فضای کار اشتراکی سروکورپ به سه دسته اصلی زیر تقسیم می‌شود:

۱) دفتر کار مجازی

دفتر کار مجازی مناسب افراد یا تیم‌هایی است که نیاز به دفتر دارند، اما نمی‌خواهند هزینه بالایی برای آن پرداخت کنند. همچنین بیشتر فعالیت‌های آن‌ها به صورت دورکاری انجام می‌شود و نیاز به جلسات متعددی در طول روز ندارند. از جمله خدمات ارائه شده در این دفتر عبارت‌اند از:

  • مدیریت پست و پیک
  • شماره تلفن اختصاصی
  • منشی‌های اختصاصی برای پاسخ به تماس‌ها بر اساس خواست افراد
  • امکان تغییر گزینه های پاسخگویی و ارسال پیام از راه دور
  • حضور تیم پشتیبانی ارتباطات و منشی‌های ساکن در دفتر
  • اینترنت بی‌سیم پرسرعت
  • رزرو دفاتر اختصاصی و اتاق جلسه
  • چاپگر و اسکنر و قابلیت چاپ از هر میز در فضای کار اشتراکی
  • استفاده از خدمات رفاهی و پذیرایی مثل قهوه و چای

۲) فضای کار اشتراکی

فضای کار اشتراکی به دو بخش میز کار اشتراکی و میز کار اختصاصی تقسیم می‌گردد.

در میز کار اشتراکی نیاز به رزرو کردن نیست و با توجه به زمان ورود افراد و فضاهای خالی، مکان مناسب به افراد پیشنهاد می‌گردد. مدت زمان استفاده از میز کار اشتراکی بر اساس ساعت کاری خواهد بود.

در میز کار اختصاصی، یک مکان ثابت برای افراد در نظر گرفته می‌شود و افراد می‌توانند در طول شبانه‌روز (۲۴ ساعت) از این فضا استفاده کنند.

از خدمات دیگر این فضای کار اشتراکی می‌توان به اینترنت بی‌سیم پرسرعت، قفسه و غرفه تلفن، قابلیت چاپ در هر میز، تیم پشتیبانی ارتباطات و منشی‌های ساکن در دفتر اشاره نمود.

۳) فضای کار اختصاصی

یک اتاق کار خصوصی و با تجیهزات کامل همراه با مبلمان است. در این فضای کار اختصاصی تمام امکانات از قبیل خط تلفن، اینترنت، میز، صندلی، نیروی نظافتی، پشتیبانی IT، اجاره‌نامه رسمی و … به افراد ارائه می‌گردد. عایق صدا، دنج و امن بودن از ویژگی‌های مهم این فضای کار است.

خدمات جانبی فضای کار اشتراکی سروکورپ

علاوه بر خدمات اصلی که در اختیار کارآفرینان و مدیران کسب‌وکارها قرار می‌گیرد، مجموعه خدمات جانبی زیر نیز در این فضا ارائه می‌گردد.

۱) اتاق جلسات

اتاق‌های ملاقات و اتاق‌های جلسات با بالاترین استانداردها طراحی شده‌اند. همچنین این اتاق‌ها مطابق با نیاز مشتریان طراحی شده تا جلسات خود را بهترین چشم‌انداز شهر تهران برگزار کنند. تجهیزات صوتی- تصویری، کنفرانس و نیز اینترنت پرسرعت از جمله امکانات این فضاست.

۲) دستیار شخصی

دستیار شخصی می‌تواند پاسخگوی تلفن‌های افراد باشد و قرارهای ملاقات و بسته‌های پستی‌شان را مدیریت کند. علاوه بر این، دستیار شخصی می‌تواند فعالیت‌هایی از قبیل یادداشت‌برداری از جلسات، تایپ، ترجمه و … را نیز بر عهده بگیرد.

مزایای حضور در فضای کار اشتراکی سروکورپ

علاوه بر تمام خدماتی که در فضای کار اشتراکی سروکورپ ارائه می‌گردد، افرادی که عضو شبکه سروکورپ هستند، می‌توانند از طریق این جامعه با شبکه ۴۰ هزار نفره این مجموعه در سراسر دنیا ارتباط برقرار کنند. این شبکه می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای مدیران و کارآفرینان برای رشد و توسعه کسب‌وکارشان فراهم کند.

هزینه‌های فضای کار اشتراکی سروکورپ

هزینه خدمات ارائه شده در این فضای اشتراکی به شرح زیر است:

  • دفتر کار مجازی: مبلغ ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان در ماه
  • میز اشتراکی: مبلغ ۲.۲۰۰.۰۰۰ تومان در ماه
  • میز اختصاصی: مبلغ ۳.۲۰۰.۰۰۰ تومان در ماه
  • دفتر اختصاصی: از مبلغ ۷.۰۰۰.۰۰۰ تومان در ماه شروع می‌شود.
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید